laupäev, 23. jaanuar 2010

Läti mustrite ilu

Lisaks tööalasele tripile oli mu Lätisõidul ka varjatud eesmärk - tuua Jutupaunale Läti rahvariiete raamatud Paha Siga käest Eestisse.
Oi need raamatud on toredad! Loodetavasti Jutupaun ei pahanda, kui ma siia mõned fotod panen. Ma olen mõnest mustrist seal lausa vaimustuses ning osad köitsid tähelepanu oma kudumisvõtete ja värvikirevuse poolest.

Mu absoluutne lemmik on too sõrmikupaar, esimene vasakul üleval. Teine lõbus paar on nood põlvikud, vaadake, milline kand neil on.

Omapärane on ka mustriga kinnaste kokkuvõtmine üleval servas. Kahandused oleks tehtud nagu keskelt, märkasin seda päris mitmel paaril.

Üldiselt aga on enamik mitmevärvilised ja rõõmsad kunstiteosed :). On ka segu pitskoest ja värvilisest mustrist, narmaid ja peale tikkimisi.


Raamatu nimi on Latvieśu Tautas Terpi, A4 formaadis kõvade kaantega 3-osaline põhjalik teos ning lisaks mitu mappi lõikeid. Tõeliselt aukartust äratav ettevõtmine!
Ma tõin esile vaid sokid-kindad aga põhiosas on juttu ikka rahvariietest, kangatriipudest ja vöödest jne.

Here are some pictures of books about Latvian Folk costumes (Latvieśu Tautas Terpi). I pointed out only mittens-socks part but it has complate overview and patterns of folk costumes as well. It´s absolutely gorgeus book! I don´t own it, just offered "free postal service" to my estonian friend as I was travelling in Latvia this week.

1 kommentaar:

  1. nende põlvikutega ma vuraks hääl meelel ringi.

    kuule, kas mu sokiraamat sai sinu kätte?

    VastaKustuta