teisipäev, 25. oktoober 2011

Orenburgi sallid

Kolasin netis ja kuidagi sattusin Venemaa avarustest kasvatatavate meriinolammaste peale. Sealt edasi omakorda Orenburgi teemasse ja sallidele. Ehk pakub huvi, salli ajalugu
2. osa on siin 


"Да что с тебя взять? Ты даже платок связать не можешь!" - такие слова можно было услышать городской девушке в местных деревнях лет 40 назад. Вязание платка - нечто само собой разумеющееся, то, что деревенские девушки должны были уметь с совсем раннего возраста.

Ja siin on e-pood, võimalus osta, sh sallilõnga!


Leidsin veel - terve blogitäis infot, sh mustrid

Mis eristab Orenburgi salli teistest? Järjekordne sallikaanon.
Müüdid seoses Orenburgi salliga, sh sõrmusest läbi mahtumine 
Kuulsustele kingitud sallid



6 kommentaari:

  1. nende interneti poes on päris "head" kirjeldused sallidel.Et masinaga kootud salle tehakse praktiliselt maha,et on karedad ja saab kanda ainult riiete peal,mitte naha lähedal.Et kui tahta eriti peent ja kvaliteetset salli,siis soovitakse osta ikka käsitööd...ehk 30000 rubla maksva..Ei tea,kas strateegija või ausus:)

    VastaKustuta
  2. Iseenesest ju tore, et käsitsi kootud salle hinnatakse.
    Aga mulle hirmsasti meeldisid need lingid, eriti blogi. Ma pole varem eriti seda teemat googeldanud ega OSiga kokku puutunud. Riias nägin neid müügil ja uurisin, mul oli selle ajani mingi eelarvamus. Ilmselt tingitud kõikidest nendest mammidest, keda ma oma lapsepõlves raudteejaamas ja kaupluses hallid ilmetud karvased rätid peas villakottidega ringi liikumas nägin :)

    VastaKustuta
  3. Mina aga sain oma eelarvamusest lahti umbes 25 aastat tagasi, kui mu eriti stiilne sõbratar (eestalnna!)omale just selle pruunikat värvi rätiku ostis ja seda kandes no nii lahe välja nägi.
    Praegu Venemaal elades olen ikka uudistanud neid rätte, kuid jah, käsitsikootud sallide hinnad on kõrged. Sattusin kord ka Orenburgi rätikute näitusele ja see oli põnev.
    Kuid kaunist raamatut nende broatoneil oma rätikute kohta lihtsalt polegi.

    VastaKustuta
  4. Oh, tegelikult tahtsin öelda, et siin pealinna raamatupoodides pole raamatuid nende kohta enam saada, internetist tellida saaks aga küll.

    VastaKustuta
  5. On küll olemas väga põhjalik Orenburgi salle tutvustav raamat nii inglise kui vene keeles.
    Iseasi kas ja kust osta...
    Väga huvitavalt ja ehedalt on kirjeldatud kuidas ehtne sall omal ajal masstooteks muutus kui seda ka masinatel tegema hakati,või kuidas sellele iseloomulikke detaile ikka vähemaks ja vähemaks jäi - kuidagi kurvaks tegevalt tuttav tundus see lugu....

    VastaKustuta
  6. Mul tegelikult vist isegi üks A4 formaadis peaks olema, kunagi pakiga tuli aga ma pole sellesse süvenenud. Nüüd tekkis huvi :)

    VastaKustuta