reede, 14. september 2012

Lubadused. Uued raamatud

Lubasin siin juba ammu, et kirjutan pisut raamatutest. Laenutatud ja enda omadest.

Esiteks selline raamatukene nagu Haapsalu rätik, mis on kirjastatud Eesti Naisklubide Liidu poolt. Rariteet Eestis aga tasub küsida raamatukogudest, kus esinduslik kogu väliseesti kirjandust. Raamatukene on õhuke, pisikeses formaadis ja mustvalges trükis. Osade piltide puhul mul tekkis küsimus, et kas on pilt läinud tagurpidi või ongi niiviisi mõeldud. Võrdlesin sealseid mustreid meil ilmunud raamatutega, suurem osa kordub. Äärepitside osa oli huvitav, kuna minu meelest nondes meile kättesaadavates trükistes on äärepitside mustrite valik suht väike. Raamatul on arvestatav ajalooline osa sissejuhatuseks. Mustrid on lahti kirjutatud, mitte skemaatilised aga skeeme leiab nt Nancy Bushi raamatust (kus on palju viideid just sellele vihikukesele) ja ka meil ilmunud raamatutest.



Täiesti uued raamatud minu isiklikus riiulis on Läti kinnaste teemadel. Mõni aeg tagasi sain vabaõhumuuseumist Riias vihje, et Riia linnas on üks tore pood nimega Valters & Rapas (kohe ooperiteatri taga), mille 2. korrusel paremas nurgas on käsitööraamatute nurk. Kontrollisin, oli :)
Valikusse jäid seekord paar iludust, millest üks on juhenditega kudumisraamat ja teine pigem pildiraamat aga väga asjaliku ajaloolise ülevaatega. Hetkel panen siia vaid mõned pildid, pikemalt tahaks aga kirjutada tollest pildiraamatust lähiajal. Raamatud on järgmised :


Latviesu cimdi raksi. Jumava
Aija Jansone. Rucavas rakstaino adijumu mantojums. Zinatne, 2011
Valija Nadzina. Etnografiskais ornaments.
Postkaart kõige peal on pärit Cesise / Võnnu kindluse suveniiripoest aga märkasin neid müügil ka Riias. Need mustrid on mulle tuttavad selles raamatust, mida ma mõned aastad tagasi Jutupaunale Lätist Eestisse transasin.

Aga nüüd siis mõned pildid raamatutest. Imetlege :)

Mustrite ja õpetustega, läti keeles


Ajalooline ülevaade Rucava piirkonnast koos värvifotodega
Imelised sõrmikud, nii kirjud kui veel annab olla
Rucava
Minu lemmikud :)
  
Terve peatükk selles raamatus on nn topeltkinnastest. Nägin sellise skeemiga kindaid müügil ka vabaõhumuuseumis
 

Siit paistab, milline topeltkinnas seest on. Soonikuga algus ja teist värvi. Muuseumis müüdud kinnastel oli sisemus peenikeses lõngast.

Siia lõppu ka mõned vaated Riias, raekoja platsil olevast poekesest. Värvidega ei ole kokku hoitud:)






5 kommentaari:

  1. Suur tänu raamatuid tutvustamast! Roosilised kindad võitsid mu südame.

    VastaKustuta
  2. V heaks :)
    Ma viimasel ajal ka lappan neid lausa enne uinumist, öökapiraamat :)

    VastaKustuta
  3. Väga vinged kindaraamatud. Mul kohe nüüd hing haige. :)

    VastaKustuta
  4. appi, kui ilusad kindad!!! peaks mingi raamatulappamise-ürituse äkki tegema millalgi :)

    VastaKustuta
  5. Magnifiques toutes ces mitaines !

    VastaKustuta